GLAD NAS ČINI PAMETNIJIM!

Kada ste pomalo gladni, kako se osećate? Pametno i spremno da osvojite svet ili ste jednostavno samo opsednuti hranom? Istraživači tvrde da glad u određenoj meri može da poboljša sposobnost mozga za rad i to je verovatno zbog hormona koji šalje informaciju mozgu da ste gladni.

Grelin je hormon koji se oslobađa u stomaku i šalje poruke mozgu da ste gladni. Istraživači smatraju da se nivoi grelina povećavaju tokom perioda kada ste gladni i da obično padaju nekoliko sati nakon jela.

Ali Džefri Dejvis, vanredni profesor molekularne neurobiologije na Univerzitetu Svonzi u Belikoj Britaniji kaže da grelin radi mnogo više od pukog slanja signala da smo gladni. Dejvis je objavio nekoliko studija u vezi sa mogućnostima grelina, napominjući da ovaj hormon može da stimuliše rast moždanih ćelija i poboljšava pamćenje. Projekat ovog tima predstavljen je relativno skoro na skupu Britanske Unije neurologa.

Istraživanje je urađeno na pacovima kojima je davano 30% manje hrane nego inače, u periodu od 14 dana, i njima se za to vreme razvilo više neurona u delu mozga ključnom za učenje i pamćenje. Tokom ovog procesa koji se zove neurogeneza, primećene su poboljšane performanse u testovima dugoročnog pamćenja.

„Činjenica da je blago kalorijsko ograničenje korisno za zdravlje podržana je jasnim dokazima”, ističe on. „Što se tiče ostatka populacije, smatram da je ovo nešto sto bi više ljudi moglo da praktikuje u svom svakodnevnom životu, kao što se na primer bave fizičkom aktivnošću”, izjavio je ovaj naučnik.

ISTRAŽIVANJA GLAD PAMETNIJI GRELIN